Brink


Brink är ett spel från Splash Damage som även gjort spel som DOOM 3 och Wolfenstein.
Jag skulle vilja säga att spelet är en blandning mellan Mirror's Edge och Counter-Strike.

Spelet går att spela antingen single player, co-op eller mulitplayer, vilket låter dig utveckla din karakäter vare sig du spelar ensam, med dina vänner eller mot andra online. Din karaktär kan du få väldigt personlig då det finns väldigt många olika sätt att fixa till den, och fler kommer det under spelets gång.
Det finns två sidor av varje berättelse, spela antingen som 'Resistance' eller 'Security', och spela de olika kampanjerna antingen ensam, samverkande tillsammans med dina vänner eller tävlingsinriktat mot andra online.
Det som gör detta spel aningen speciellt är att man kan hoppa emellan de olika sätten att spela spelet när man vill. Man kan spela med upp till 7 personer om man spelar samverkande, och upp till 16 om man spelar tävlingsinriktat.

Det finns fyra olika klasser att välja på: soldat, maskinist, läkare och detektiv.
Som soldat är du alltid längst fram, du kan ge dina lagkamrater ammo och du bär runt på sprängämnen för att spränga diverse mål. 
Som maskinist är du utrustad att laga saker, du kan buffa dina medspelare och vapen, du kan även placera 'turrets' för att underlätta för dig själv och/eller ditt lag.
Som läkare så botar du dina skadade medspelare för det mesta, däremot så buffar du även dina medspelares liv.
Som detektiv så är du huvudsakligen bland fienden och saboterar för dom. Du kan förhöra skadade motspelare för att få mer vetskap om vad som försigår på fiendens område. Du kan även maskera dig och operera som en av fienden.

Här är en trailer för då man skapar sin karaktär, han berättar rätt så ingående om hur det går till.


Jag tycker att spelet verkar välgjort och verkligen planerat in i det minsta.
Jag har väldigt höga förväntningar på spelet, så jag hoppas att det kommer bli grymt.
Det känns som att jag kommer att spela detta spel, men det återstår att se.

Brink ska släppas våren 2011, detta efter att det blivit framflyttat två gånger, jag hoppas inte på några fler.
Det känns väll rätt skönt ändå på sätt och vis.
Visserligen vill man ha det nu så man kan spela, men samtidigt har jag en hel del annat att spela innan dess, tror det blir bra timeing på releasen för min del, bara det inte blir under slutspurten i skolan så man måste hålla sig ytterligare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0