Gaming musik

Sitter här och funderar lite på vad jag klassar som gaming musik och inte, har väll kommit fram att all musik kan passa till gaming bara man gillar det, däremot förknippar jag väll viss musik med vissa spel.
Då jag gamear så brukar jag på ett ungefär matcha som nedanstående.

CS: P.O.D, Clawfinger och diverse techno/trance
WoW: Deathcore, Hardcore, Alternative och diverse techno/trance
DoD: Mestadels metal eller techno
HoN: Mycket deathcore, även lite alternative och indie
Dirt2: Blir mest techno och trance då.

Då jag sitter på mina nintendo konsoler blir det mest musik från spelen jag spelar, men kan även ha på lite bitpop, 8-bit, chiptune eller nintendocore.

Så det blir ju lite olika beroende på vad man spelar, ska bli spännande vad man kommer förknippa med Bioshock t.ex. Det återstår att se, lär väll bli deathcore eller liknande.

Vad lyssnar du på då du spelar?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0