Speltriss vecka 18: God

Emmyz speltriss denna vecka har temat "God". Jag vet inte riktigt hur jag ska tolka det hela, antingen så väljer jag goda karaktärer eller gudalika karaktärer. Känner mig kluven hur jag ska tolka temat. I slutändan så kom jag i alla fall fram till att jag valde gudalika karaktärer.

Jag börjar med Tabuu som är sista bossen i Subspace Emissary i Super Smash Bros Brawl, med sina attacker så blir han utan tvekan en gud i mina ögon.

Tvåa på listan är Lucifer i Dante´s Inferno, även han har gudomliga krafter, ganska lätt att förstå då han är helvetets härskare.

Sist ut har vi huvudkaraktären (du själv) i Fable 2. Anledningen varför jag anser att denna karaktär har gudomliga krafter är för att du bestämmer över folks öden.

Kommentarer
Postat av: EmmyZ

Bra tema där med krafter! Och kul med Fable 2-vinkeln där du tar din egen karaktär :-D

2011-05-02 @ 19:44:32
URL: http://www.emmyz.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0