In regards to myself

Då började det bli dags att inse faktum. Dagen D, dagen då skolan börjar. Två kurser jag sett fram emot ett relativt bra tag nu kommer inte att läsas av ett par enligt mig relativt bra anledningar. Det är dessvärre inte med ett leende på läpparna jag fattar detta beslut, men det är för det bästa.
 
Jag kommer att hoppa av både kursen i Java såväl som den i datorspelsproduktion eftersom att jag helt enkelt inte har någon tid för det. Jag har ett högskoleprov jag måste sätta ett topp betyg på för framtida studier, jag har ett jobb jag måste sköta och med tanke på de tider jag jobbar och i den utsträckning det gäller så behövs vila och fritid. Jag har även en underbar flickvän som jag vill spendera mer tid med än vad jag annars skulle kunnat göra. Jag har även mer än detta som ska ordnas inom kort tid som det inte är tid att nämna ännu.
 
Vad ska jag göra åt det faktum att jag faktiskt vill läsa dessa kurser?
Inte mycket mer än följande: Läsa kursmaterialet och då det kommer till programmeringen även göra alla uppgifter i studiematerialet. Detta kan jag göra trotts att jag inte går kurserna, givetvis betygsätts jag inte på det, givetvis får jag inte några högskolepoäng för arbetet jag lägger ner. Det är kunskapen som räknas brukar man säga, men då det kommer till att söka jobb i framtiden så är det inte annat än att inse den dystra sanningen, det är vad man har på CV:t som räknas och inte mycket annat (om vi nu bortser från en portfolio värd att visa upp).
 
Drömjobb?
Ja, om det inte märkts ännu så är det trotts allt det innebär att bli spelprogrammerare / spelproducent.
Egentligen så skulle jag nog kunna tänka mig att jobba som en hel del saker relaterade till spelproduktion, men man måste ju sätta mål och det är mina.
 
Hoppas att folk har en bättre början på året än mig!
 
Ska väll även passa på att säga hejdå till ett av mina föredetta favoritband som för tillfället håller på att avsluta sin sista turne tillsammans, bandet är Underoath.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0