Tony Hawk's Underground

Då hade man spelat ut det första spelet för detta år. Har varit en hel del WoW och CS: GO till en början men kände att jag var sugen på något nostalgiskt och slappt spel. Spelet som jag spelat ut är Tony Hawk's Underground. Ett typiskt skatespel utan vettig handling och inte riktigt min sorts spel egentligen. Ända anledningen att jag spelat det är för att det är väldigt nostalgiskt för mig då jag säkert spelat minst 200 timmar då jag var yngre.
 
 
Så vad tyckte jag nu när jag spelade det ca. 7-8 år senare?
Det var ett väldigt lättsamt spel utan vettig handling. Single-player mässigt så är det ingen höjdare alls enligt mig med spel från sport-genren, men det fungerade ändå. Väldigt mediokert. Spelet handlar om din karaktärs karriär som skateare. Du har en bästa kompis som konstant försöker förstöra för dig, en väldigt irriterande karaktär som skatear för att tjäna pengar och rider på ens egen karriär. Den karaktär man själv spelar skatear för att det är roligt och inte för att bli rik/känd.
 
Multi-playern är inte heller någon höjdare, finns lite mini-game aktiga lägen men även free-skating såväl som att tävla i vem som kan få mest poäng. Kan vara roligt om man gillar spel av denna sort.
 
Betyg:
Story: 2,5/10
Spelkänsla: 5/10
Nostalgi: 7/10
Multi-player: 4/10

Totalt: 4/10

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0