Känner man sig förvånad?

McDonalds tvingar sina anställda att jobba gratis då det inte finns något att göra. Det är information som läckt ut, och givetvis ska dom försöka att försvara sig:

Företagets personaldirektör Lotta Björk säger att hon inte visste om att något fiffel har pågått med arbetstiderna.– Jag kan inte svara på varför det har skett. Att det har skett är illa nog och det får inte gå till på det sättet, säger hon till Dokument inifrån.

 

Det som de anställda på McDonalds får göra är att stämpla ut och sätta sig i personalrummet och kolla på TV då det är för lite att göra. Men jag känner mig verkligen inte förvånad, McDonalds ÄR ett ont företag på i princip alla sätt, det enda positiva som jag ser med företaget är att det ger jobb, tyvärr väldigt osäkra sådana.

 

För att läsa hela artikeln, tryck på bilden nedan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0