Bästa konsolen (spelmässigt)

Så om man kollar på de 3 just nu aktuella stationära konsolerna så har vi givetvis Wii, Xbox 360 och PS3.
Wii är den mest utstickande av de 3. De olika konsolerna har givetvis för- och nackdelar då det kommer till hårdvara och allt annat, men vilken är mest intressant spelmässigt? Detta ska vi göra genom att kolla på de spel som endast är till för konsolen.

Nintendo Wii

Mario
Zelda
Donkey Kong
Kirby
Metroid


Playstation 3

Resistance
Killzone
Uncharted
Heavy Rain
Little Big Planet
God of War



Xbox 360

Gears of War
Fable
Dead Rising
Halo
Alan Wake
Mass Effect


Det finns givetvis många många fler titlar som konsolerna är ensamma om, men jag tycker att detta är konsolernas "highlights". Men vilken konsol är bäst?

Nintendo Wii om man är en retro gamer och föredrar nya versioner av sina gamla favoriter. Oftast spel med väldigt mycket karaktär som man mer än gärna kan spela om och om igen.

Playstation 3 har fler skräck-titlar, dessutom så är Little Big Planet ett spel som har lite av Nintendos känsla.

Xbox 360 har lite större titlar än PS3, jag skulle nog kalla den mer RPG-vänlig och har 2 riktigt feta shooters.

Så på en topp 3 lista så placerar jag dom i följande ordning:
1. Nintendo Wii
2. Xbox 360
3. Playstation 3

Personligen skulle jag endast köpa en PS3 för 1. Blu-Ray spelaren, 2. Little Big Planet och 3. God of War

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0