Lite Xbox Live demos

Igår satt jag och spelade igenom lite demos till 360, vissa bättre än andra.
Han ändå med att spela ut några stycken på väldigt kort tid.

Först så tänkte jag börja skriva om Ilomilo som jag spelade för ett lite längre tag sedan.
Det är ett väldigt gulligt pussel-spel där man ska få den ena lilla figuren till den andra, inte svårare än så i teorin.
Dock måste jag säga att demon är väldigt simpel i praktiken, men lär ju med största sannolikhet bli klurigare i det riktiga spelet som kostar 800 MP* och kan tänka mig att det är värt pengarna. Demot får iaf 4/5 av mig och måste erkänna att sötheten i spelet ger 1 av de 4 "pinnarna".

Igår så började jag med att spela demot till Plants vs. Zombies vilket var relativt underhållande men tycker inte det var särskilt spektakulärt men ett dugligt spel. Det är ett strategi spel där du ska plantera växter för att försvara ditt hus från elaka zombies. Inget spel för mig, kände att jag blev relativt mätt av demot. Spelet kostar 1200 MP* om man är sugen på det. Jag ger detta spel 1.5/5 då det inte tilltalade mig särskilt.

Spelade även ut demot till Super Meat Boy vilket var ett väldigt komiskt spel då det är så överdrivet groteskt. Du är en pojke gjord av kött som ska komma till grisarna, förstod inte riktigt då jag inte kollade igenom introt särskilt noga, men då man kommer till grisen som finns på banan så kommer det typ en trollkarl och tar grisen.
Spelet kostar 1200 MP* och jag tycker det är värt 3.5/5.

Spelade även ut demot till Raskulls som är ett spel som jag skulle katigorisera som ett 2D-action/äventyr (typ som Super Mario etc.). I demot så är du först en skelettsoldat som ska ta dig till slottet med en sten så inte de onda får tag på den. Sedan så är du en drake med skelettansikte och ska klara igenom olika banor.
Tycker att spelet var riktigt roligt så jag ger det 4.5/5 och detta spelet kostar 800 MP*.

Spelade även ut demot till Bubble Bobble vilket i mitt huvud är som typ Pac Man i mina ögon fast ändå inte riktigt. Man är iaf en liten dinosaurie som hoppar omkring i en bana och gör fiender till bubblor för att sedan hoppa på dem så att de ger dig diverse saker för att få mycket poäng, ditt mål är att göra alla fiender till bubblor och hoppa på dem utan att bli träffad av fienderna själv. Jag ger spelet 1.5/5, kostar 800 MP*.

Spelade även demot till Swarm vilket jag tyckte var ett väldigt underhållande spel. Du är en svärm av små konstiga figurer som ska ta dig igenom diverse banor. Banorna har givetvis hinder och för att kunna ta dig vidare så måste du ha X många kvar av din svärm för att t.ex. få ta en checkpoint. Du ska även få ett visst antal poäng för att klara varje bana. Ditt ända hjälpmedel är svärmen. Spelet ger jag 3.8/4 då det var såpass underhållande som det var. Spelet kostar 800 MP* om man är intresserad av det.

 

*Microsoft Live Points

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0