Skolstart

Idag har man varit i skolan efter ett skönt lov.
Var väll helt okej med tanke på att man klev upp i ottan.
Är dessvärre småtrött så skrattar åt typ inget idag, vilket iofs är rätt kul ^^.
Jag var helt borta på matten, i alla fall till en början. Fyfan vad man tappar fort!
Har ju ett trevligt 3 timmars hål på måndagar, jag och jocke drog hem till mig för att lira HoN.
Hann med 2 games innan vi skulle fara, kom lite sent men men... som vanligt så var det inget vi hade missat då vi inte gör något vettigt på våra biologi lektioner.

Efter biologin drog vi till Linus (som var en liten suris) ett tag innan han skulle laga mat.
Drog då hem och käkade.
Vid matbordet så fick man (som ganska vanligt) höra tjat om att jag äter vegetariskt.
Sedan då jag var mätt så frågade dom om jag ville ha ett ägg som jag tackade nej till.
Direkt får man höra: Vadå?! Äter du inte ägg längre heller?
Jag kan säga såhär, jag äter helst inte ägg men kan äta det någon gång då och då.
Tycker inte äns att ägg är särskilt gott.

Det är synd att många köttätare ska vara så jävla trångsynta och anti, men men.. sånt man får leva med.
I alla fall så vart jag lite bitter så jag gick med i Ungdom Mot Rasism för att känna mig bättre.
Inte helt fel inte, mycket trevligt att vara medlem i något så vettigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0