Vår?

Jag kom att tänka på en sak, är det vår just nu?
Det känns åtminstone som att det inte kan vara långt kvar.

Var just och kollade på termometern, det är alltså +2 grader ute nu (02.45), dessutom så kom jag att tänka på då jag och Lotten var på Vasaplan då vi skulle till henne nu i söndags.
Man såg vårkänslorna flöda, par som pussades och kramades.
Dessutom så är vinterjackorna mer eller mindre borta.
Sedan får man inte glömma fåglarnas kvitter och att solen tittar fram.

Är det ändå inte vår?
Eller klassas det bara som vår då snön i princip är borta?
Jag vet iaf att enligt SMHI så är det vår från den dagen som det inte är någon minus grad längre, men det håller jag nog inte med om riktigt.

Vad är vår för dig?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0