Moshpit Open 2010

Sitter och lyssnar igenom banden till Moshpit Open som är i Nykvarn, just utanför Stockholm.
Festivalen äger rum den 4/9, tänkte skriva lite kort om banden som är klara för tillfället.

Enter Shikari - Ett post-hardcore band från St. Albans just utanför London som jag lyssnat på en längre tid, tycker personligen dom är riktigt grymma och speciella, dom är väldigt egna. Skulle nog ge dom 10/10 om jag skulle betygsätta dom.

Destine - Ett punk-pop/emo band från Holland som jag knappt lyssnat på, tycker väll dom ändå är helt okej, men kanske inte särskilt speciella. Påminner en del om Anberlin. Betyg 5/10

This is Hell - Ett hardcore/metal band från New York som jag hör för första gången nu då jag skriver detta inlägg. Tycker inte dom är speciella alls, därför ger jag dom betyget 4/10.

Deaf Havana - Ett rock band från Storbritannien. Inte hört förr, men tycker dom verkar rätt så bra ändå, tror att jag skulle kunna börja lyssna på dom. Betyg 7/10

You Ate My Dog - Ett alternative/pop-punk band ifrån Sverige som jag inte lyssnat särskilt på. Dom är väll inte så speciella alls. Betyg 3/10

Saving Joshua - Ett post-hardcore band ifrån Sverige som jag lyssnat en del på, men inga stora mängder. Dom har några grymma låtar. Betyg 7/10

Campus - Ett post-hardcore band ifrån Belgien som jag inte alls har hört tidigare. Tycker dom verkar rätt sköna, men har inte "the magic touch", ger dom 5/10 i betyg.

Paige - Ett pop-rock band ifrån Storbritannien som jag lyssnade på en kort period för något år sedan. Dom är helt okej, men inget som faller mig så väl i smaken längre, har väll någon bra låt. Betyg 4/10

Yashin - Ett post-hardcore band ifrån Glasgow, hört lite på dom tidigare, dom är rätt schyssta, men kanske inte världens höjdare. Betyg 5/10

Francesqa - Ett rock band från London som jag inte hört tidigare, dom var helt okej, rätt duktiga osv, men inget jag fastnade för. Betyg 4/10

Giants - Ett hardcore band ifrån Storbritannien som jag inte tidigare lyssnat på. Dom verkar rätt schyssta, ska nog lyssna lite mer på dom. Betyg 7/10

Lights in Reverse - Ett post-hardcore band från Danmark, aldrig hört tidigare, men dom verkar faktiskt rätt schyssta. Betyg 7/10

Det var alla band som släppts till Moshpit Open än så länge, men det ska bli ett nytt bandsläpp nu på måndag, så jag återkommer med dom banden då. Än så länge tycker jag festivalen ändå verkar rätt schysst, dessvärre mest halvdana band, men hoppas att dom släpper något fett nu på måndag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0