Nice!

Idag har varit en väldigt nice dag för det mesta iaf.
Kom till skolan och pluggade lite extra inför provet, får se hur det går men pga den dåliga framförhållningen vi fått samt tiden jag spenderat på andra skoluppgifter så ligger jag väll på IG/G antar jag. Hoppas på lite tur för en gångs skull.
Efter jag gjort prov så for jag till Skol strejken som ägde rum på stadshuset, vi var 170 pers som var där och jag hoppas att politikerna kommer bry sig för en gångs skull.
Aktionen vart huvudnyhet på SVT trotts att Björklöven (som är den stora hockey klubben i Umeå) gick i konkurs.
Det kallar jag ändå relativt lyckat!
Tänkte ge lite länkar som har med aktionen att göra:

TV4
http://www.tv4play.se/nyheter/lokala_nyheter/umea?videoId=1.1577923
SVT
http://svtplay.se/v/1946508/vasterbottensnytt/elever_i_protest_mot_kyla
VK
http://vk.se/Article.jsp?article=340571
VF
http://www.folkbladet.nu/?p=170997

Var även hos Lotten senare idag ^^
Skämde bort henne lite med den nya Escada parfymen, någon hårspray som luktade gött från got2be och sedan en Ben & Jerry's att dela på, inte den godaste jag ätit men den dög utan tvekan i krig iaf :D
Har även sett lite av "Planet Earth" serien, riktigt nice än så länge!
Hoppas att vi kommer se klart den under lovet som börjar redan imorgon.
Har även gjort klart svenska hemprovet nu så det är bara samhällskunskapen kvar att göra, känns riktigt skönt faktiskt. Har iofs en svenska uppgift som skulle vart klar innan jullovet, men får göra den på lovet.

På lovet blir det väll att vara mycket med Lotten och Fabian.
Försöka spela ut Mirror's Edge, antar att jag ska köpa Bioshock också.
Det vore faktiskt riktigt kul att börja gamea lite igen ^^
Bli den geek jag en gång var, men denna gång måste jag hejda mig lite så att det inte går ut över folk, hehe.
Det kan nog bli att åka snowboard någon gång nu under lovet, men man vet aldrig. (Hoppas iaf)

Släpps även en ny upplaga av RockSound under lovet, ett måste att köpa. Får se om jag kommer köpa Kerrang! också, jag sitter ju trotts allt på stor kovan TROTTS att jag skämt bort Lotten ;).

Nu ska jag väll ta och sova tillsammans med min älskade flickvän för att sedan kämpa igenom den sista skoldagen imorgon. Hoppas allt folk får det trevligt på lovet, det vet jag att jag kommer få!

Tänkte bilden kanske passade lite med påsken som är på ingång. Inget jag kommer fira men ändå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0