Helg

Då var helgen slut, det har faktiskt varit en helt okej helg måste jag säga.
I fredags så såg jag och Lotten Kick Ass hemma hos mig, en riktigt bra film som jag tycker att ALLA ska se!
Sedan vid typ 1 tiden på natten så gick vi på en promenad, då började en katt följa efter oss helt random.
Efter ett tag kom 2 till katter och dom började typ leka stirr leken i evigheter, var inte lika mycket action som jag hade förväntat mig, men vi kollade på dom i typ 30 min ^^.



I lördags så typ var vi as sega att vakna så vi kom till stan lite senare än planerat.
(såhär såg jag ut)
Med lite senare än vi planerat menar jag exakt klockan 16.00, då alla affärer stängde.
Vilket var lite fail då Lotten hade tänkt köpa flip-flops på H&M, efter att vi gått en bit så mötte vi Lottens familj som just skulle hem. Vart lite godis remmar för att sedan bege sig ner mot skate parken och kolla på då lite folk skejtade. Var galet mycket folk och såg inte så jätte kul ut, vi fick dessutom se en farsa som skejta med sin son på brädan samtidigt, givetvis så ramlar dom och ungen brister ut i tårar. Inte nog med det, ungen hade inte äns hjälm o.O, sjukt skumt med tanke på att vi senare såg samma far ha hörselkåpor på samma son. (Mysko folk det finns måste jag säga)

Vi begav oss senare in mot stan, på vägen mötte vi massa av Lottens homies och chillade i SF parken.
Det kom en typ alkoholiserad peddo gubbe som var sjuuukt skum.
Vi satt där ett tag, men bestämde oss för att kolla förbi Stale för att kolla på lite longboards, Stale var stängt så vi fick fönstershoppa lite för att bege oss in mot stan. Då träffade vi på min familj som satt och käkade, vi beslöt oss för att käka rullpizza istället för "riktig" restaurang mat. Var sjukt gott, all heder till Umeå Grillen!
(Måste prova vegan pizzan någon gång!)

Nu var det bara att vänta på att Tim och hans band (Out of Mercy) skulle spela live.
För att göra detta på bästa sätt så beslöt vi oss för att sätta oss inne på stadsbiblioteket och flumma (samt pussas)

Då vi kände att vi hade pussats klart så träffade vi på Karl och hans kompisar, dom tipsade oss om att det klockan 20.00 var Goregrind i Döbelns Park, men mer om det senare. Nu så var det snart dags för Out of Mercy att gå upp på scenen. Det var galet mycket Holmsundare där (kan bero på att bandet mer eller mindre kommer från Holmsund) och i moshen var det lite väl mycket fokus på att skada folk, men jag som vis person valde att chilla lite med att hoppa in i moshen. Vi stod då längst bak i "Trädgår'n" (se bild)

Men Tim som var sjukt taggad försökte få folk att komma fram och kötta vilket kanske inte lyckades allt för bra, men tror det kom några i alla fall. Vi beslöt oss då för att gå närmre:

(Notera att dom håller om varandra till Deathcore, bara jag som tycker att dom missuppfattat hela grejjen?)

och tillslut så beslöt jag mig för att joina moshen, men det finns tyvärr inga bilder från det.
I "moshpits" som denna så känner jag mig överlycklig att jag har lite hull så jag inte flyger som en trasa.
Efter vi sett på Out of Mercy så gick vi till Döbelns Park för att se på lite Goregrind, sjuk musik men deras sångare hade fan talang för det han gjorde, om jag ska försöka beskriva hur sången lät så var det väll tunga growls och en sjuk mängd pig squeels, tycker personligen att det inte var as kasst, men det var väll lite komiskt.
Speciellt då deras låtar snittade på typ 45 sekunder.

Vi var inte på stan särskilt länge efter vi sett dom.
Så vi for hem för att se på 2012 som är en av de sämre filmer jag sett, den var så galet förutsägbar och bara allmänt kass. Det enda som var bra var vissa effekter, men tycker inte äns effekterna var särskilt amazing.
USCH, den får 1/5 i betyg, frågan är fan om den förtjänar så "mycket". Rekommenderar den då inte!



Idag så har jag varit med lite polare och chillat, imorgon är det skola vilket inte känns as peppat
(3 prov och 1 redovisning denna vecka), MEN gott folk! Jag får mina kläder imorgon!!!!
FYFAN VAD DET KÄNNS BRA! och jag fyller visserligen år på torsdag så, det kan bli en helt okej vecka trotts allt skit i skolan. Hoppas ni andra haft en helt okej helg ni med.

Kommentarer
Postat av: fatcat

näjs helg. men nästa helg äre din födelsedag och smk som gäller, då smällere :D <3

2010-05-23 @ 23:42:32
URL: http://joenajsiowaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0