Pappsen med mera

Far till pappa idag klockan 14.05, ska bli kul.
Tyvärr så kommer jag behöva plugga som en galning, har sjukt mycket som måste göras.
Ska alltså under denna helg...
...läsa klart en bok och svara på 12 utförliga frågor angående den,
skriva en biologi uppsats, plugga till konstruktions provet på torsdag
och plugga till fysik provet på fredag.
Känns som att jag inte har så mycket val, måste verkligen plugga nu.
Sista rycket innan det blir "lov", för jag får ju inte lov direkt, ska jobba 4 veckor först.
Men men, får iaf pengar, eller ska man kalla det för att man slavar för 30:- i timmen.
Men iofs så ingår det i min utbildning OCH jag får lite meriter inför arbetslivet, så helt åt helvete är det ju iofs inte.

Ska försöka lyckas läsa senaste utgåvan av Rak Vänster, samt Flamman från de senaste 2 veckorna, har ju inte tagit mig tiden ännu. Förhoppningsvis så blir det av nu. Sjukt bra tidningar för övrigt!

Såg även Sicko igår, en film av Michael Moore som handlar om Amerikas sjukvård. Väldigt hemsk men samtidigt rolig, som hans andra filmer helt enkelt. Det mest komiska var i slutet då han for med några sjuka amerikaner till Kuba, så fick dom gratis sjukvård där och massa mediciner, medicinerna fick dom betala lite för men sjukvården var gratis. Dessutom att folk i Amerika tror att gratis sjukvård är något dåligt är ju helt absurt. Men men, vi är väll påväg åt att tappa våran i princip fria sjukvård här i Sverige med tanke på skattesänkningarna som pågår. Helt sjukt tycker jag, hoppas verkligen på en rödgrön regering i September.
Nu då jag ändå är i farten hade jag tänkt att rekommendera de Michael Moore filmer jag sett, för dom är sjukt bra och man får veta mycket, givetvis är dom vinklade, men han ljuger i alla fall inte i filmerna.

Michael Moore filmerna är:

Sicko
Capitalism A Love Story
Fahrenheit 9/11
Bowling for Columbine

SE DOM!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0