10 år med Phoenix

Phoenix släppte sin första skiva år 2000, vilket var 10 år sedan som vi alla kan räkna ut. Tänkte därför erbjuda lite låtar som dom gjort genom tiderna, detta blir då givetvis mina favoriter från diverse skivor. Enjoy!

Så... år 2000 släppte Phoenix sitt första album, United, ett album jag lyssnat relativt lite på, men ändå funnit min favorit på. Min favoritlåt på United är "If I Ever Feel Better".


Det tog sig ett tag innan dom styrde upp skiva #2, hela 4 år om jag ska vara lite mer exakt. Denna skiva var då Alphabetical, en skiva som jag heller inte fastnat så mycket för, men ändå funnit en favorit på. Denna låt är helt klart "Everything Is Everything".


Den tredje skivan kom efter ytterligare 2 år. Skivan fick heta It's Never Been Like That, en enligt mig relativt svag skiva som inte har någon riktigt bra låt. Men den bästa låten på skivan är nog ändå Rally.


Deras fjärde skiva, är enligt mig utan tvekan deras bästa. Skivan jag pratar om är givetvis Wolfgang Amadeus. En skiva med väldigt många riktigt bra låtar. Den bästa är svår att välja, men om jag verkligen måste kora en vinnare så blir det nog 1901. En grym låt som avslutar detta blogginlägg, enjoy!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0