Beroendeframkallande spel #2

Då var det dags för fler beroendeframkallande små skit spel. Denna gång hade jag tänkt att bjuda på en högstadie utgåva, med de spel som jag förknippar direkt till högstadiet. Varför inte börja direkt?

Vi kan börja med ett spel jag tror väldigt många spelat. Spelet går ut på att du ska rita en bana som sedan en gubbe på en kjälke ska klara av att åka genom. Inte så mycket mer än så skulle jag nog vilja säga. Spelet är givetvis Line Rider.

Nästa spel jag har på listan är Winterbells. I detta spel så är du en kanin som med hjälp av att hoppa på klockor ska lyckas ta dig så högt upp så möjligt, vilket i sin tur givetvis leder till att du samlar mer poäng. Ett underhållande spel som passar sig mycket bra under vintern.

Tyvärr så har jag detta spel på listan. Det går ut på att du ska fylla en back med ölflaskor, desto fler flaskor du lyckas fånga, desto mindre kläder får flickan. Därav namnet "Pilstrip", något som däremot gjorde mig förvånad och lite halvlycklig var att det kommit en ny version på detta spel. Denna version är då "Pojkstripp", try it! ;)

Nästa spel jag har att bjuda på är då Bloons. Ett spel som jag antar att de flesta har spelat, men för de som inte gjort det tänker jag snabbt säga vad spelet går ut på. Som de flesta andra småspel på internet så är det ingen djupare mening med spelet, därför är det väldigt simpelt, så är även detta spel där man är en apa som ska skjuta sönder ballonger med hjälp av pilar.

Sist ut har vi spelet "Bubble Trouble". I detta spel är du en gris som ska skjuta sönder bubblor i olika färger innan tiden tar slut för att lyckas ta dig till nästa nivå. Ett spel som man lätt kan fastna vid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0