Lös upp alla jävla samarbeten.

Jag blir så sjukt less på hur vår Sverige har utvecklas. Partierna börjar gå emot sig själva bara för att nå stöd i några av sina egna frågor. Det känns sjukt patetiskt och allmänt kasst. Bryt det rödgröna samarbetet och lös upp Alliansen, varför? Jo, det ska jag berätta.

De senaste åren har varit väldigt negativa på många sätt, visserligen positiva på något sätt också.
Partier börjar gå emot sig själva, t.ex. så kan man se Centerpartiet, som ska vara ett miljö parti, ändra en av sina huvudfrågor bara för att passa in bättre i Alliansen. Dom har blivit för kärnkraft, vilket dom tidigare alltid varit strikt emot. Jag har inte full koll i Alliansen men det lär hänt liknande saker där som i det rödgröna. De olika blocken röstar för varandra och emot dom andra, även om partiet i sig inte är för något så röstar man för det ena för att dom andra ska rösta för det andra.

Ett bra exempel är att de rödgröna inte vill ta stöd av Sverigedemokraterna, även om dom tycker precis likadant i vissa frågor. Varför? Jo, för att man inte vill ta stöd av ett främlingsfientligt parti. Jag ser väll anledningen till viss del, men tycker det är så sjuuukt patetiskt att man inte ska kunna stå upp för en fråga bara för att man inte vill tycka som några andra. Av vilken anledning ska man inte ta stöd av ett annat parti som tycker likadant? Förstår verkligen inte det. Vi utvecklar mer eller mindre en diktatur. Varför ska man inte ta stöd av SD i frågan om att ta tillbaka sina trupper från Afghanistan då man tycker likadant.

Det är så jävla pissigt tycker jag, detta jävla block system. Kan alla partier bara rösta för det man själva tycker och skita i vad andra tycker i frågan. Det ska fan inte spela någon roll vilka som tycker som en själv och inte. Man ska rösta för det man står för och även rösta emot det man inte står för. Man ska rösta på ett parti för att detta parti ska representera det man själv står för och inget annat. Jag röstar inte på Vänsterpartiet för att dom ska gå emot sig själva och rösta som t.ex. Socialdemokraterna då partiet inte står för frågan.

Hoppas att ni kan förstå vad jag menar, kan vara kasst formulerat, får göra ett nytt inlägg och försöka klara upp diverse oklarheter. Men det jag försöker säga är att varje parti ska stå för sina egna åsikter och inte för andras bara för att vinna stöd i en annan fråga.

Så lös upp dessa samarbeten, dom förstör bara vår demokrati i Sverige. Ta inte stöd, utan rösta istället bara på det ni själva tycker.

Dessutom så är det fan dags att ta debatten med SD, låt dom säga sitt någon jävla gång, då kommer folk inse vilka pajasar dom är. Vill inte ha det som i Danmark, att partier ändrar sina åsikter för att anpassa sig till ett populistiskt parti.

Kommentarer
Postat av: 10773n

/agree

2010-09-23 @ 12:16:08
URL: http://joenajsiowaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0