Sveriges val, inget att hurra över.

Då kanske det var dags att skriva om gårdagens val. Skulle kunna skriva ett väldigt långt inlägg men tänker vara kortfattad. Det känns dystert, inte bara dystert utan även tragiskt, hemskt, sorgset, förvånat och ilsket. Det känns helt enkelt allt annat än bra. Jag trodde faktiskt inte att de blå skulle få en majoritet, jag hade ett förtroende på det svenska folket, att Alliansen bara var ett protest alternativ som skulle försvinna lika fort som dom vann. Att vi, föregångslandet Sverige har fått ett främlingsfientligt parti in i riksdagen är även det skrämmande. Jag kan bara inte förstå hur folket väljer, det är helt oförståeligt för mig. Såhär är iaf resultatet som det ser ut idag.



Resultatet som det ser ut idag kommer att leda till följande (vad jag tror): Utförsäkringar, privatisering, försämringar för djuren, ökade klyftor, mindre jämställdt osv osv.
Det är ju verkligen allt annat än positivt. Jag är helt förskräckt. Det finns många frågetecken kring vad som kommer hända nu, men jag gissar på att det antingen blir omval eller att SD går in i Alliansen, det finns rätt mycket som stödjer detta påstående. Bland annat allt stöd som det varit mellan SD och Alliansen i t.ex. kommunala frågor.
Att säga att det vore omöjligt att det skulle hända känns väldigt ignorant, ungefär lika ignorant som Reinfeldt, som vägrar inse att Miljöpartiet INTE kommer gå med i Alliansen.



Däremot så känner jag mig väll hyffsat nöjd över kommunalvalet, samt landsting, men annars så blir jag bara arg. Resultatet för kommunalvalet i Umeå ser ni nedan.

Avslutningsvis vill jag bara säga en sak:


Kommentarer
Postat av: jonas

Roligt hur du utmålar högern som bovar som inte gör något alls för gott och vänstern som det enda rätt. ett lysande exemplar på att blått inte alls har din uppfattning är ju ekonomiska krisen. om vi hade gjort som vänstern velat så hade vi haft samma konsekvenser som grekland

2010-09-20 @ 23:32:17
Postat av: Anonym

Reinfeldt har ju faktiskt själv sagt att han inte vill ha något samarbete alls med SD utan ska försöka samarbeta med MP om dom vill. Dock tror jag inte dom är så sugna på det, men jag tror han är smartare än att börja samarbeta med SD...

2010-09-21 @ 03:05:33
Postat av: hans otto

•Who Killed The Electric Car? (2006) *

•The 11th Hour (2007) *

•An Inconvenient Truth (2006) *

•Earth (2007/2009)

•The End of Suburbia (2004)

•FOOD, INC. (2009) *

•The Cove (2009)

•Earthlings (2005)

•Fuel (2008)

•The Real Dirt on Farmer John (2005)

2010-09-22 @ 13:46:15
Postat av: hmmm

Du är väldigt vänster eller hur? Det lyser igenom väldigt klart. Du tycker att klyftorna kommer bli större? Vad tror du det skulle bli om vi fortsatte i det röda spåret där alla som vill får sitta hemma på sitt feta arsle och leva som parasiter på samhället? När det gäller utförsäkringar så finns det inget parti någonsin som kommer göra det perfekt, personer kommer ALLTID komma i kläm. Alliansen kommer inte arbeta med SD. Sist jag så (idag) så har MP och S pratat med M. Undrar vad de pratar om...Om vi skulle göra som alla vänster hippies vill så skulle vi väl låta alla komma in i Sverige (wait, det är ju nästan så nu...), skulle inte finnas några betyg i skolan eftersom det är orättvist och alla skulle få exakt samma lön som alla andra, skulle finnas en typ av bil osv osv. Ser du, det är väl egentligen inte så du tycker? Jag kan förstå hela "alla ska ha det tryggt" men seriöst, sluta ställa fram Alliansen som hemska människor. De är inte så och jag tror nog du det vet. Likadant som att jag vet att alla vänster personer egentligen inte är galna hippies. Alliansen har gjort mycket bra, vilket de röda också gjort förr. Alla gör misstag också, svenska folket har talat och vill ha en högern ska fortsätta styra. Jag är överlycklig då jag är less på i mitt tycke vänsterns på tok för snälla politik. När det gäller SD hoppas jag att invandrarfrågan tas upp och att ändringar görs. Inte på det sättet som SD vill, men ändringar behövs, det borde alla som inte levt under en sten de senaste åren inse. Sveriges invandrarpolitik fungerar inte, att det ska behöva gå så långt att ett rasistparti ska behöva komma in i riksdagen för att frågan ska börjas diskuteras är medias och hela Sveriges fel. Så fort man ens nämner ämnet blir man stämplad som rasist och främlingsfientlig. Men men, vi ser väl som händer nästa val. Då kanske de röda vinner, vem vet?

2010-09-28 @ 21:47:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0