Inför hösten

Detta spelhalvår har haft ett gäng finfina releaser, så många att det är svårt att ens minnas dem alla.
Men trotts detta så har inte mitt gameande följt releasernas tempo. Ärligt talat så har mitt konsol gameande varit riktigt dött detta år. Jag har spelat ut några enstaka spel, t.ex. New Super Mario Bros. Wii, Brütal Legend, Assassin's Creed 2, Portal 1 och 2 m.fl.
Detta känns jobbigt då jag känner att det kommer ett gäng spel man vill köpa samtidigt som jag sitter på ca. 10 stycken spel till mitt 360 som jag vill spela ut. Samtidigt så ska det väll tilläggas att jag framförallt spelar "evighets-spel" och därför blir det svårt att bli klar. Men jag tror att den huvudsakliga anledningen hela tiden varit att det känns trist att sätta sig själv och spela själv då jag ser mig själv som en co-op spelare som platser bäst i claner/guilder.

Nu till höst blir det att ta tummen ur röven och spela ut bl.a. Final Fantasy XIII som jag spelat ca. 50% av, Fable 3, Borderlands, Mass Effect 2, Bioshock 1 och 2 för att sedan kunna skaffa spel såsom Dead Space 2, Bulletstorm, Dragon Age 2, The Blob 2, Alice: Madness Returns, Shadows of the damned, Donkey Kong Country Returns, Kirby's Epic Yarn m.fl. Dessa spel är spel som jag känner mig sjukt taggad på men dels inte haft råd med och dels inte känt något värde att köpa då jag har så många andra spel på hyllan som väntar på att bli spelade.

Och efter en i princip helt ospelad sommar där jag hade hoppats att "spela ikapp" lite så står vi nu framför ett riktigt hett halvår med spel som: Assassins Creed: Revelations, Dead Island, Dark Souls, Deus Ex. Human Revolution, Fable: The Journey, Gears of War 3, Rage, Diablo 3, Resident Evil: Operation Racoon City , The Legend of Zelda: Skyward Sword, Bodycount.

Så nu blir det att samtidigt som man fått jobb försöka balansera in ännu mer gaming i vardagen, ska bli spännande att se hur allt kommer att gå ihop, men det fixar vi nog :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0