Tankar

Just nu har jag hamnat i ett väldigt konstigt stadie av mitt liv. Jag är i en riktig mellanfas där det är extremt svårt att skrida till verk med beslut. Jag har nyligen slutat mitt jobb då det inte alls var särskilt passande för mig, detta gör att jag nu är arbetslös eller "mellan jobb" som det även så fint heter. Men det känns väldigt märkligt då detta skapat ett visst dilemma.

Tanken är nämligen att börja studera på högskola till hösten vilket gör att jag som mest kan arbeta i 5 månader, vilket till viss del kan kännas som en lång tid, men samtidigt så finns det en hel del saker man vill göra däremellan.

Fara utomlands, åka på festival, vara ledig och njuta av sommaren.

Utomlands känns mer intressant att göra under våren än på sommaren och festival blir givetvis under sommarmånaderna. Visserligen så kan jag prioritera, men det känns som att det ultimata vore ett deltidsjobb så jag får in några extra tusen och samtidigt fara och göra de saker jag vill.

Dessutom så börjar högskoleprovet att närma sig vilket gör att det blir en hel del plugg de dagar som är kvar på denna månad (trotts allt bara lite drygt 3 veckor kvar till provet). Efter det så är tanken att programmera en hel del, fokus på Java, HTML och C++. Så då jag sätter igång lite mer ordentligt med HTML så blir det förhoppningsvis lite ändringar på bloggens utseende (jag vet att den ser riktigt risig ut).

Jag vet att detta inlägg är väldigt i-lands aktigt men det är ändå tankar som dessa man har, och av den anledningen tänkte jag passa på att länka Invisible Childrens kampanj Kony2012 då jag tycker den verkar väldigt vettig och intressant. Har själv tänkt skaffa ett 'kit' då de för tillfället är slut då kampanjen verkligen går bra.

Ska även bli bättre på att blogga om annat än mounts/companions i WoW, såväl som att jag ska börja sätta mig ner vid mina konsoler igen för varierat spelande.

Kommentarer
Postat av: Robin

Påminner lite om när jag sa upp mig ifrån mitt jobb 2007, jobbigt till en början. Men allt handlar om val i livet, jag ångrar inte mitt val en sekund =)



Ah, du pluggar på högskola? blir nog att söka till uni eller högskola för mig med framöver. Skaffa sig en vettig utbildning inom programmering så att säga.



Sedan får jag se vad jag gör därefter, det ultimata vore givetvis att få jobba med spel. Jag önskar t.ex. att jag satt och jobbade på Firaxis X-com just nu -_-



Glöm btw INTE att njuta utav livet, det är viktigt som fan för att orka med allt annat. Varva ner när du kan!

2012-03-12 @ 20:08:41
URL: http://thegamingground.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0